Top

Tajland – zemlja smeha, čuda i neponovljive energije !

Svet putovanja / Azija  / Tajland – zemlja smeha, čuda i neponovljive energije !

Pazi šta želiš, možda ti se i ostvari !

Godinama sam maštala o tome da se stvore uslovi da otputujem negde daleko. Zapravo, više sam maštala o tome da se vozim ogromnim avionom, sa po tri reda sedišta, nego o nekoj konkretnoj dalekoj zemlji ! Znala sam da ću jedino odlaskom na neku daleku destinaciju moći da provedem više od 10 sati na nebu !

2015. godine su se kockice konačno složile i Novogodišnji Tajland je uplaćen. Ljudi iz mog okruženja su bili frapirani odlukom da sama otputujem tako daleko i to baš za Novu Godinu. Znala sam da činim pravu stvar.

Bangkok , prestonica Tajlanda, noću

Dobre energije se uvek prepoznaju !

Kako je Tajland bio moje prvo daleko putovanje, poprilično „ zelena „ i neiskusna se uputih u tu avanturu. Već  pri samom sletanju na Bangkokški aerodrom znala sam da je ovo zemlja u koju želim da se vratim. Dok reke ljudi pored mene prolaze, osećam energiju dobrodošlice u vazduhu.

Na samom izlasku iz aerodromske zgrade nas dočekuju Vlada i Ivan, naši domaćini. Kombijem se vozimo još nekih sat vremena do smeštaja. Prvo što  primećujem je da se u ovoj zemlji živi bez stresa. Od onolike gužve u saobraćaju bi se u Beogradu pobili već 10 puta do sada. Ovde čak ni sirenu ne upotrebe kako bi vozaču ispred dali znak da požuri … sve je lagano i mirno, sa velikim osmehom na licu.

Stižemo u New Siam II, smešten u samom centru turističkog dela Bangkoka – Khao San Road. Nakon smo se malo odmorili od puta krećemo u obilazak te četvrti. Već iza ćoška se nalazimo u vrlo prometnoj pešačkoj zoni. Pacov ispred nas prelazi put, svežnjevi kablova prečnika pola metra nam vise iznad glava, smeće svuda razbacano, na svakom koraku nekadašnji momci, sada zgodne devojke turistima masiraju noge, sve je šareno i bučno .. dobro došli u Bangkok !

Khao San Road, Bangkok

Prelazimo put i nailazimo na tezge načičkane svežim tropskim voćem, šejkovima i uličnom klopom. Škorpije i bube na ražnjiću, morski plodovi, pirinač … mirisi nas mame da isprobamo nove specijalitete.

Nakon smo osetili prve vibracije ovog grada sa potpuno ” ludom ” energijom, vraćamo se u smeštaj, jer nas sutradan čeka dnevni obilazak Tajlandske prestonice.

Ulična klopa u Bangkoku

Bangkok sa reke

Na samo par koraka hoda od našeg smeštaja , ukrcavamo se u tradicionalne tajlandske čamce i krećemo u vožnju po reci Chao Praya ( Čao Praja ). Mutna voda samo još više potvrđuje kako ne mora sve uvek da bude “na oko”  lepo, da bi bilo primamljivo. Bangkok sa svim svojim manama ima neku posebnu draž ! Prolazimo kroz stari deo grada  i sa reke možemo videti njihove skromne kuće i veš rasprostranjen ispred svake od njih. Iskrcavamo se i na samo par koraka stižemo do najstarijeg hrama u Bangkoku – Wat Arun-a, poznat kao Hram Zore. Prvi susret sa budizmom kao religijom i prvi dodir sa monasima.

Vožnja brodom rekom Chao Praya, Bangkok

Buda dugačak 46 m ???

Dalji obilazak nastavljamo odlaskom do hrama Wat Pho. Specifičan je po tome što se u njemu nalazi statua ležećeg Bude, dugačka 46 metara. Zapanjeni prizorom koji nam se pruža pred očima, par minuta ne trepćemo od lepote. Potom obilazimo predivan vrt koji se nalazi oko hrama. Mir , spokoj i ljubav se osete svuda u vazduhu.

Statua ležećeg Bude u hramu Wat Pho

Kraljevska palata

Sledeća lokacija je  Grand Palace, udaljen samo par koraka. Ogroman kompleks u kome se nalazi spektakularna Kraljevska palata. Godinama je služila kao rezidencija Tajlandskih kraljeva. Hodajući ovim beskrajnim prostranstvom osećam se kao ” Alisa u zemlji čuda “. Prvi put se susrećem sa impozantnim građevinama. Sve vrvi od zlata, sjaja i raskoši. Kakva arhitektonska čuda su svuda oko mene ! Tajland je magija ! Tu se nalazi i hram Wat Phra Kaew, gde je na ulazak potrebno čekati duže od pola sata !  Čuven je po statui smaragdnog Bude, koja se u njemu nalazi. Malo je jedan dan za obići ovakav kompleks. Toliko je u njemu detalja, toliko novih načina pogleda na Svet !

Turisti šetaju Kraljevskom palatom

Asiatique

Kako je Bangkok riznica iznenađenja i uzbuđenja, uveče smo se uputili ka Asiatique – delu grada koji se nalazi na samoj obali reke, prepun prodavnica i restorana. U okviru njega se nalazi i sala gde ćemo prvi put „ osloboditi svoje misli „, Calypso Show je čuveni kabare Tajlandskih lepotica  i svakako je jedna od upečatljivijih scena koje smo poneli u svom sećanju.

Scena iz Tajlandskog kabarea

Ploveća pijaca – specifičan kutak Tajlanda

Damnoen Saduak predstavlja najpopularniju ploveću pijacu na Tajlandu. Poseta njoj je jedinstveno iskustvo. Ova pijaca se nalazi na nekih sat vremena vožnje od Bangkoka. Pre ulaska u samu pijacu svraćamo u menjačnicu. Kako Tajlanđani za sve imaju vremena , 40 minuta smo čekali da dođemo na red. Već po malo umorni upoznajemo se sa čarima ovog specifičnog kutka. Na ulazu nas dočekuju brodovi. Pred očima se pruža šarenilo boja u vidu voća, odevnih predmeta, ma svega što ti duša poželi. Čamci natrpani artiklima plove kanalima i megafonom najavljuju svoj prolazak, te ukoliko ste zainteresovani da nešto kupite, samo im mahnete i oni prilaze obali. Na dokovima se služi fenomenalna klopa, a tu su takođe i ” butici ” na otvorenom, gde možete pazariti suvenire i garderobu. Nakon smo procunjali kroz komercijalni deo pijace, odlazimo na drugi kraj gde se ukrcavamo u drvene čamce i vozimo se kroz krivudave i uske, mutne kanale.

Ploveća pijaca, Tajland

Tajlandska kuhinja

Ostatak dana provodimo obilazeći restorane u kvartu i otkrivamo čari Tajlandske kuhinje. Hrana je ultra ljuta i morate im obavezno naglasiti pri porudžbini da ne želite da bude ljuta. Izobilje pirinča, ribe, morskih plodova i tropskog voća. Šejkovi i frapei nigde nisu ukusniji nego na Tajlandu.

Možda oku ne, ali srcu veoma primamljivo ! 🙂

Duhovni centar Tajlanda

Ono što je svakako vredno videti, prilikom prve posete Tajlandu, je Ajutaja ( Ayutthaya ) – nekadašnja prestonica i duhovni centar Tajlanda. Osnovana u 14. veku i narednih 400 godina predstavlja najveći grad u regiji. Nalazi se na nekih 70km južno od Bangkoka. U ovom kompleksu, koji zauzima jedno od najvažnijih mesta na UNESCO-voj mapi Azije se nalaze ostaci palata i drevnih hramova. Podaci , čiju vrednost ne možemo proceniti, su zapisani u ruševinama i skulpturama koje smo tamo videli.

Ayutthaya, bivša prestonica i duhovni centar Tajlanda

Pakujemo stvari , jer je vreme da svoju avanturu nastavimo na ostrvu Koh Pangan.

Put do ostrva Koh Pangan

Ulazimo u Bangkokšku autobusku stanicu koja izgleda kao jedan veliki buvljak. Gomila ljudi, neki spavaju na podu, neki se grle u suzama, neki trče izgubljenih pogleda, neki jedu .. na svakom koraku su tezge sa garderobom, kozmetikom, koferima. Zastajem da kupim japanke za plažu … baš te plave sa Minnie Mouse.

Koh Pangan , Tajland

Nakon nekih 14 sati vožnje u ledenom autobusu ( Tajcima je fetiš da odvrnu klimu do daske ) i modrih kolena, zarađenih od silnog udaranja i pomeranja sedišta Tajlanđanina koji je sedeo ispred mene, stižemo u Surattani, gde čekamo trajekt koji nas prevozi do ostrva.

Još dva sata vožnje po nemirnom moru i ostrvo je na vidiku. Organizovanim transportom stižemo u Jungle Hut, fantastičan smeštaj sa skoro privatnom plažom. Opuštamo se ispod palme i kupamo se u toploj vodi.

Naredni dan je ujedno i poslednji dan u godini i prvo iskustvo dočeka Nove godine na plaži !

Pangan je magično ostrvo ! 🙂

Tog dana smo krenuli u istraživanje ostrva, ni ne sluteći da ću za samo par minuta doživeti najveću avanturu.

Kako je skuter, pored taksija koji je dosta skup, jedino prevozno sredstvo na ostrvu, u obližnjoj agenciji smo iznajmili motore. Obzirom da nisam do sada vozila skuter, a da sam i te kako vešt vozač automobila, mislila sam da je vožnja skuterom ” prava limunada “. Sva ponosna, sa kacigom na glavi sam sela na plavog dvotočkaša i krenula u test vožnju. Nakon nekih stotinak metara sretoh vodiča i još par ljudi iz grupe, mašem im sa velikim osmehom na licu i mislim se kako je baš lagano i zanimljivo voziti skuter. Okrenuh se, kako bih se vratila do smeštaja, jer je to mesto sastanka za dalje. U jednom trenutku sam sa puta sletela na kamenje kraj puta. Glava mi je spuštena dole  i fokusiram se kako da se vratim na beton. Dižem glavu i na samo par metara od mene je tezga prepuna tropskog voća i flaša punih benzina ( tada sam mislila da je u pitanju maslinovo ulje ).

Pretpostavljate već da umesto kočnice stiskam gas i svom snagom ulećem u tezgu! Scena je kao na filmu, ljudi vrište, beže na sve strane. Potpuno svesna, nakon zakucavanja izvlačim motor, koji je od napred sav izlomljen i govorim prodavcima da ništa ne brinu, da ću čitavu štetu regulisati. U tom mi prilaze Britanci, nude pomoć. Uredno se zahvaljujem i kažem da ću rešiti sve sama. Japanke su odletele svaka na svoju stranu, noge su krvave od polupanih flaša, dobro da u vazduh nisam otišla ! 🙂 Sva modra i ugruvana sedam na motor i nastavljam dalje ka smeštaju, uzdignute glave i elegantno, kao da se ništa nije dogodilo ! 🙂

Famozni skuter 🙂

Ceo taj dan smo proveli u smehu do suza, jer je ova akrobacija postala najupečatljiviji deo Tajlandske avanture.

Kasnije sam sretala vozače skutera obavijene zavojima kao mumije i saznala sam da je lomljenje i padanje sa skutera veoma česta disciplina na ovom ostrvu. 🙂

Bio je to sjajan doživljaj za završetak 2015. godine ! Novu smo dočekali na plaži, uz koktele , sjajnu muziku i tradicionalno puštanje lampiona u more. Prava magija !

Narednih par dana smo istraživali ostrvo, vozili se motorima po najvećem tropskom pljusku, smejali se iz duše i radovali se životu ! 🙂

Angtong Marine Park – kad prevaziđeš sebe !

Ukoliko boravite na Panganu par dana, fenomenalan način da prevaziđete sebe je da posetite Angtong – Marine park. Samu avanturu započinjemo krstarenjem brodom po tirkiznom moru gde se kupamo, hranimo šarene ribice i uživamo istražujući Tajlandski zaliv. Ovaj park čini 42 nenaseljena ostrva locirana u Tajlandskom zalivu.

Prvo pristajemo na jedno od ostrva, gde se lepo uređenim stepenicama penjemo do vidikovca, sa koga se pruža pogled na lagunu smaragdno – zelene boje. Priroda je zaista neverovatna, upijamo sve nijanse zelene pred našim očima. Plovidbu dalje nastavljamo  i ubrzo ponovo zastajemo, jer se iskrcavamo na sledeće ostrvo. Rečeno nam je da ponesemo udobnu obuću za treking. Pošto su buškano zlatne cipele koje mi je mama onomad donela iz Italije bile jedini zatvoreni par obuće koji sam ponela, izbor je pao na njih i tigrasti kupaći sa resama, kao obavezan komad odeće, da se zna ko je prava dama ! 🙂

Predivna, smaragndno – zelena laguna u Angtong Marine Parku

Bila sam prva među dobrovoljcima za odlazak na vidikovac, nadajući se najboljem. Kad ono, međutim ! 🙂 U već navedenom stajlingu, sa torbom na ramenu i dva gutljaja vode u flašici pratim putokaz. U prvih par metara staza je na otvorenom i gazimo po stenama nepravilnih oblika. Kako se put nastavlja, gazimo sve dublje u džunglu. Staza ide sve više uzbrdo, nenormalna vlaga nas je već cele okupala, a stene su toliko klizave da pored nas stoji kanap u slučaju nužde. Duša mi je u nosu već posle prvih 100 metara, a treba stići do 350m ! Ne odustajem ! Uz najdublje ljudske napore i potpuno zajapurena stižem do vidikovca. Glava mi bridi i srce hoće da mi iskoči. Bio je to moj prvi treking ! Iako pre toga nisam ni znala šta ta reč znači ! Da jesam, verovatno se ovako nepripremljena ne bih uputila u ovu avanturu ! 🙂

Vidikovac sa kog se pruža pogled na 42 nenaseljena ostrva, Angtong Marine Park, Tajland

A za povratak , ni ne pitajte ! 🙂 Obzirom da nas čeka sve to isto, samo sad nizbrdo, najjednostavnije rešenje je bilo na zadnjicu, pa kud koji, mili moji ! 🙂 Tigrasti kupaći je postao rupičasti, a buškane zlatne cipele su izgledale kao da sam iz bojnog polja izašla ! Jer Tajland je to ! 🙂

Narednih dva dana su mi uši bile totalno zapušene, glava je bubnjila neprestano, ali iskustvo koje sam na svom prvom trekingu doživela, taj osećaj da sam u nameri uspela i sebe pobedila, nema cenu !

I vreme je da se vratimo u Bangkok, jer se bližimo kraju ove Manga avanture. Ovoga puta je umesto autobusa prevoz bio avion, kako bismo što više vremena imali za šopingovanje u gradu koji nikad ne spava.

Ulice Bangkoka

Iako poprilično siromašni, Tajlanđani su to izabrali kao način života. Fascinantno je koliko je ta zemlja puna kontrasta. Na ulasku u restoran se izuvaju i klanjaju, jer im tako vera zapoveda. Već na 100 metara odatle je klub gde vlada potpuni razvrat i nemoral. Tajland je zemlja mira, dobrih vibracija, smeha i čuda. Tajland vas magnetski sebi privlači i kad jednom kročite na njegovo tlo, znajte da vas je kupio za život ceo !

Tijana Krstić

Instagram : tijanas__world

administrator

Sorry, the comment form is closed at this time.