Top

Sejšeli – raj na zemlji ili zemlja u raju ?

Svet putovanja / Afrika  / Sejšeli – raj na zemlji ili zemlja u raju ?

Kad zažmuriš i poželiš Sejšele, znaj da ćes kroz par meseci ili godina to i obistiniti! Znam iz iskustva ! 🙂

Sejšeli su za mene delovali kao san, kao nešto nedostižno o čemu ću maštati dok god dišem. Ne , nisam ni slutila da ću munjevitom brzinom šetati brašnasto belim peskom Sejšelskih ostrva.

Sve je počelo leta 2017. godine, kada sam na društvenim mrežama  videla fotografije svojih poznanika, koji su u tom trenutku bili na Sejšelima. Prvi put je neko meni blizak kročio na to tlo i osećala sam da sam ja sledeća …

Već u Oktobru iste godine sam bila na letu Turkish Airlines-a do Viktorije. Potpuno nesvesna koliko divnih trenutaka će doneti ova Sejšelska, Manga avantura.

Pejsaži Sejšela, ostrvo Pralin

Imam neko specifično šesto čulo, te već pri samom sletanju u određenu zemlju mogu da osetim njenu energiju i tačno znam hoću li se tamo ponovo vratiti … ili je zauvek precrtati. Sejšeli su broj jedan za ponovo doći! 🙂

Sam aerodorm na Sejšelima je potpuno drugačiji od svega viđenog. Neobičan je i prilagođen tropskom ostrvu. Velikim delom je na otvorenom, natkriven, okićen tropskim cvećem sa svih strana. I aerodromska pista je specifična, jer je tik uz vodu, pa imate utisak da slećete direktno u okean.

Kombi nas vozi do našeg smeštaja koji se nalazi na ostrvu Mahe, u blizini glavnog grada Viktorija. Na pet minuta hoda se nalazi najveća gradska plaža Beau Vallon. Najduža i najpopularnija plaža na ostrvu, prepuna lokalaca. Na šetalištu uz nju je tokom celog dana veliki broj štandova, gde možete kupiti kokos ili neki lokalni specijalitet. Muzika trešti iz gepeka parkiranih kola, a meni i dalje treba vremena da se dozovem i shvatim gde je to moja noga kročila !

Sejšeli predstavljaju skupinu od 115 ostrva, na kojima živi oko 95 000 stanovnika. Sva ostrva su locirana u sred Indijskog okeana, a zemlja zvanično pripada Africi. Ostrva su prvobitno bila pod vlašću Francuza, potom Britanaca, a svoju nezavisnost su stekla 1976. godine. Ovde se najviše govore francuski i engleski jezik, pored oficijalnog kreolskog.

Najveća i najposećenija ostrva su Mahe ( na kojem se nalazi glavni grad Viktorija ), Pralin ( Praslin ) i La Dig ( La Digue ). Pun pogodak je kad se dolaskom na Sejšele obiđu sva tri ostrva, što smo mi i učinili.

Tokom cele godine temperatura je približno ista, bez velikih oscilacija. Noću se kreće oko 24 stepena, a danju oko 30ak stepeni. Idealno vreme za posetu je Mart i April, kao i Septembar i Oktobar. Tokom naših letnjih meseci  tamo su češće padavine.

Najmanji glavni grad na Svetu

Prvi dan smo izdvojili za obilazak glavnog grada Viktorija. Iako je sa svojih 23 000 stanovnika jedna od najmanjih prestonica na Svetu, dosta interesantnih stvari je u njoj skriveno.

Prva stanica nam je bila crkva. 98 % stanovništva na Sejšelima su katoličke veroispovesti. Veoma su pobožni, crkvu smatraju Svetim mestom. Zatekli smo par doteranih, simpatičnih Sejšelki, kako odlaze na misu. Za crkvu se doteruju kao mi za svadbu. 🙂

Crkva u glavnom gradu Viktorija

Dalje smo nastavili ka lokalnoj pijaci. Ispred nas se pružaju tezge sa ogromnim količinama raznih vrsta sveže morske ribe, egzotičnog voća i povrća, začina. Obzirom da je pijaca u poluzatvorenom prostoru, na gornjem spratu je restoran u kome smo klopali pravi engleski doručak.

Glavni ulaz u lokalnu pijacu, Viktorija

Šetajući dalje uličicama ovog malenog grada nailazimo na umanjenu statuu Londonskog Big Bena. Ona predstavlja glavni simbol ovog grada.

Botanička bašta u srcu Viktorije

Ono što nikako ne treba propustiti u Viktoriji je poseta predivnoj botaničkoj bašti. Prekriva površinu od 6 hektara, osnovana je pre skoro jednog veka i dan danas je u perfektnom stanju. U njoj se nalazi veliki broj egzotičnih vrsta domaćih i uvezenih biljaka i drveća. Šetajući stazama ove bašte uživali smo u zelenilu koje nas okružuje i bili smo u prilici da se družimo sa svetski poznatim, džinovskim kornjačama.

Plaže ostrva Mahe

Dalje je usledio obilazak plaža po ostrvu Mahe. Prvo svraćamo do Anse Soleil. Već zastaje dah od egzotike koju vidimo. Šetamo po belom brašnastom pesku i tražimo prirodni hlad. Plivamo u prozirnoj, pretoploj vodi i divimo se prirodnim lepotama ove zemlje.

Anse Soleil plaža na ostrvu Mahe

Kako dan odmiče, nastavljamo ka Sunset Beach Hotel-u. U sklopu ovog hotela se nalazi plaža na kojoj se može doživeti najlepši zalazak Sunca na Sejšelima. Prizori su magični, nigde zalasci Sunca nisu tako upečatljivi kao ovde.

Nestvarni zalasci Sunca na ostrvu Mahe

Uveče smo otišli na večeru u blizini našeg smeštaja. U pitanju je Indijski restoran sa jako dobrim preporukama.  Prvi put se susrećem sa Chicken Tikka Massala, Parathom, Butter chicken i svim ostalim specijelitetima Indijske kuhinje ! Bilo je … mmm .. prste da poližeš ! 🙂

Pralin krije neverovatne plaže

Već sledećeg jutra se sa koferima u rukama uputismo ka aerodromu, jer našu avanturu selimo na ostrvo Pralin. Iako  let do susednog ostrva  traje čitavih 15ak minuta, procedura je identična kao za bilo koji međunarodni let, što znači dolazak dva sata ranije, da bi se čekirali i obavili sve potrebne formalnosti.

Dok izlazim na aerodromsku pistu obuzima me napad smeha, jer shvatam da nam je avion veličine međugradskog kombija. Nikada nisam bila u prilici da se vozim tako malom letelicom. Sedim tik iza pilota, jer avion sadrži svega 15ak sedišta. Veoma sam uzbuđena i radosna, te mi osmeh ne silazi sa lica tokom čitavog leta.

” Leteći kombi ” kojim se prevozimo sa ostrva Mahe na ostrvo Pralin

Nakon smo preuzeli kofere koji su doslovno izašli kroz šalter u vidu omanjeg prozora, uzimamo automobile i vozimo se do smeštaja. Inače,  najefikasniji način za cirkulisanje po Sejšelima je rent a car. Ono što se javlja kao problem je što je volan sa desne strane, a vozi se levom stranom puta, sve suprotno nego kod nas. Takođe, putevi su dosta krivudavi, pa ukoliko niste vešt vozač, nije baš za rizikovati.

Naš smeštaj na ostrvu Pralin se nalazi na delu ostrva Grand Anse. U okviru smeštaja imamo i bazen, sa vodom vrelom kao u banji, te je idealno za noćno kupanje !

Ostrvo Pralin , je za razliku od ostrva Mahe, daleko intimnije i pitomije. Deluje kao jedna velika džungla, obrasla u džinovskim granama palmi. Zahvalno je za posetu, jer na plažama skoro i da nema ljudi, pa ćete steći utisak kao da ste čitavu plažu zakupili samo za sebe.

Plaže na ostrvu Pralin

Na ovom ostrvu se nalazi plaža Anse Lazio, svima dobro znana, jer se vrlo često nalazi na vrhu liste pri odabiru jedne od najlepših plaža na planeti. I zaista je pravi dragulj.

Plaža Anse Lazio

Anse Georgette, jedna od meni omiljenih plaža , je baš ovo ostrvo odabrala za svoj dom. Gospođica Žoržeta je veoma specifična , jer pripada resortu Constance Lemuria, te da bi se do nje došlo potrebno je pešačiti oko 45 minuta preko golf terena tog hotela, uz prethodnu najavu dolaska hotelu i dozvolu ulaska.

Golf teren preko kog se dolazi do plaže Anse Georgette

Neverovatan je osećaj kad se najednom iz žbuna pruži otvor koji izlazi na samu plažu. Ova plaža predstavlja neverovatan miks belog puderastog peska i nestvarno čiste tirkizne vode. Poznata je po ogromnim talasima, te me je jedan takav svom snagom potpio i okrenuo za 360 stepeni !

Plaža Anse Georgette, Pralin

Ušuškana i intimna, zadovoljiće sva vaša čula. Lepotu boravka na ovoj plaži uveličali su i ljubazni lokalci, koji su nam na ogromnom ovalu naseckali sve moguće vrste tropskog voća ( kokos, mango, papaju, ananas , banane i sl. ), koje smo u slast smazali !

Oval sa tropskim voćem na plaži Anse Georgette

Nacionalni park ” Valle de Mai “

Pored savršenih plaža posetili smo jedinstven i neverovatan nacionalni park „ Valle de Mai „. Smešten u samom centru ostrva Pralin, zaštićen od strane UNESCO-a, predstavlja dom čuvenog drveta Coco de Mer, koje rađa svoja dva ploda ( ” muški ” i ” ženski ” ) jednom u sto godina. Ženski plod izgleda kao posebno oblikovan, spojen, dvostruki orah, dok je muški nešto duguljastiji. Sam park ima nekoliko pešačkih staza, obavijenih džinovskim granama palmi, te smo par sati proveli uživajući u ovom raju. Tišinu je tek na momente prekidao cvrkut endemskih vrsta ptica, kao što je crni sejšelski papagaj, koji se samo ovde može naći.

Coco de Mer, ženski plod

Ostrvo La Digue

Još jedno od ostrva , koje je bilo neizostavan deo ove Manga avanture, je svakako La Dig.

Sa ostrva Pralin smo se prvim jutarnjim trajektom uputili na La Dig. Nakon 15ak minuta vožnje iskrcavamo se i iznajmljujemo biciklove, jer je to jedino prevozno sredstvo na ovom ostrvu, obzirom da je vožnja automobilima zabranjena. Laganim pedalanjem stižemo do L’ Union Estate kompleksa, koji sadrži plantažu vanile i veliki broj džinovskih kornjača, starih i do 200 godina. Zastajemo da hranimo kornjače, a ispred nas odjednom iskaču impozantne granitne stene gde ni u snu ne bismo pomislili da se iza njih nalazi jedna u Top 10 najlepših, a ujedno i najčešće fotografisanih plaža na Svetu, Anse Source D’Argent.

Kraljica među plažama, Anse Source D’ Argent

Obrzirom da smo poranili i prvi stigli na plažu, mogli smo da upijemo sve njene lepote. Pesak je neverovatno beo, a kako je Indijski okean na ovom mestu zaštićen grebenom, voda je plitka, mirna i kristalno čista. Čitav dan smo proveli u ovom rajskom vrtu, neverujući da se pejsaž koji smo do pre par dana gledali samo kao pozadinu naših računara, sada nalazi pred našim očima.

Preljubazan lokalac se potrudio da naš boravak učini još više pamtljivim, tako što nam je pripremio ručak. Na meniju je bila preukusna riba „ RED SNAPPER „ , koju smo ćapkali s’ nogu, jer ostrvski život je to ! 🙂

Poslednjeg dana se istom onom kombi letelicom vraćamo na ostrvo Mahe, gde još par sati koristimo da pokupujemo suvenire u vidu tropskog voća i Takamaka – fenomenalno sejšelsko piće / rum sa ukusom kokosa.

Penjemo se do Morne Seychellois, vidikovca, odakle se pruža predivan pogled na čitavo ostrvo i još par minuta upijamo sve lepote koje je priroda stvorila.

Morne Seychellois

Vreme je za povratak u realnost sa nadom da će naša stopala ponovo ostavljati tragove na ovim bajkovitim scenografijama. Jer Sejšeli vas nauče da sve može lakše i bolje  i donekle vas zauvek promene.

Tijana Krstić

Instagram : tijanas__world

administrator

Sorry, the comment form is closed at this time.